Trends in Interior and Hospitality photography.
What will the Hospitality industry look like in the future? Are you keeping up with the changing traveller profile?
We can observe some global trends in this segment, such as demographic changes, more environmental awareness, new mobility options, interest for new cultural and gastronomic experiences, demand for more coziness and even for minimalist environments.
It is these demands and specific requirements that will determine what will be offered by the hotel industry in the future and what should be presented in the media, which are increasingly fundamental for this segment, in order to attract the right public.
Specialized photographers, who want to remain competitive in the Interior, Hotel and even Gastronomy segments, will have to be aware of these changes, get to know travellers’ needs better, and present, through their photos, a consistent narrative that can meet all their desires. We must be aware that the customer, with all its expectations, must always be the centre of attention.
Marketing areas of the industry, as well as the best hospitality photographers, know that having good images on their websites and social networks is the most important requirement to win over this new generation of travellers. It is essential to maintain a consistent look in all the environments, in all the images, to pay special attention to the composition of the photos, to capture, not only the space itself, but the feeling of enjoying the space and feeling the flavours. It is awakening in people the intense desire to live the experience.
The choice of the photography professional who will create the images that will transmit the differentials of your business and the atmosphere of your establishment to the market is strategic. He must be able not only to transmit emotions through images, but to know which sensations best define and help sell your products and services.
NOVAS IMAGENS PARA UM NOVO VIAJANTE
Tendências de fotografia de Interiores e Hospitality.
Como será a indústria de Hospitality no futuro? Você está acompanhando a mudança do perfil do viajante?
Podemos observar algumas tendências globais neste segmento como, por exemplo, mudanças demográficas, maior conscientização ambiental, novas opções de mobilidade, interesse por viver experiências culturais e gastronômicas inéditas, procura por mais aconchego e até mesmo por ambientes minimalistas. São essas demandas e requisitos específicos que determinarão o que será ofertado pela indústria hoteleira no futuro e o que deverá ser apresentado nas mídias, cada vez mais fundamentais para esse segmento, para atrair o público certo.
Fotógrafos especializados que quiserem se manter competitivos no segmento de Interiores, Hotelaria e mesmo Gastronomia, deverão se atentar a essas mudanças, conhecer melhor as necessidades dos viajantes e apresentar, através de suas fotos, uma narrativa consistente que consiga atender a todos seus anseios. É preciso estar ciente que o cliente, com todas as suas expectativas, deve ser sempre o centro das atenções.
Áreas de Marketing do setor, assim como os melhores fotógrafos de hospitalidade, sabem que ter boas imagens em seus sites e redes sociais é o requisito mais importante para conquistar essa nova geração de viajantes. É fundamental manter uma aparência consistente em todos os ambientes, em todas as imagens, dar atenção especial a composição das fotos, capturar, não só o espaço em si, mas a sensação de estar desfrutando do espaço e sentindo os sabores. É despertar nas pessoas o intenso desejo de viver a experiência.
A escolha do profissional de fotografia que irá criar as imagens que transmitirão os diferenciais de seu negócio e a atmosfera de seu estabelecimento ao mercado é estratégica. Ele deve ser capaz não apenas de transmitir emoções por meio de imagens, mas saber quais as sensações que melhor definem e ajudam a vender seus produtos e serviços.