Why is it so important that the photographer has synergy with the segment that operates?
A good marketing campaign starts with different images, not only for Hospitality and Architecture campaigns, but for all market segments. It is essential to count on the work of qualified professional photographers, who understand very well not only the technical aspects of photography, but also the area of operation of the contracted company, understand the strength of the brand and can capture all the highlights to achieve exactly the yearnings of the public.
Diversity and specialization are opposite concepts. While diversity is a very important point for businesses in general, when it comes to professional photography, this is not the case. A photographer who has one or two areas of expertise may offer a much more consistent job than a photographer who does a little of everything. Of course, this does not mean closing to new techniques, after all the market is constantly evolving, but it does mean that “shoot everywhere” can be disappointing because there is a risk of get only “bread-and-butter” as a result.
Corporate photography, and Hospitality photography in particular, requires very specific posture and knowledge. It is necessary to understand the segment, its trends, what works and what does not work as language and narrative, understand and realize the differentials of each company in the sector, comprehend the tourist destination in which the company is inserted and how is the public that seeks this particular tourist destination and type of establishment, its values and desires, the experiences it seeks or expects to find, etc.
In addition, it is essential to comply with schedules and deliver on time, it is essential to understand that the photographic team must respect the routine and the progress of the hotel's internal work. It is not acceptable, at all, because of taking pictures, disturbing guests, interfering with their rest or leisure activities. It is also important to know the fundamentals of Marketing and, especially, branding, to be able to deliver a job that meets all expectations.
We must remember that almost all bookings are currently closed through websites, apps, price comparison sites or digital advertising. If the photos are not sensational, they will not arouse in the client that uncontrollable desire to know and enjoy all possible experiences.
Can your photos arouse this feeling?
MUITO ALÉM DA FOTOGRAFIA
Porque é importante que o fotógrafo tenha sinergia com o segmento que atua?
Uma boa campanha de marketing começa com imagens diferenciadas, não só para campanhas da área de Hospitality e arquitetura, mas para todos os segmentos do mercado. É fundamental contar com o trabalho de fotógrafos profissionais capacitados, que entendam muito bem não apenas dos aspectos técnicos da fotografia, como também da área de atuação da empresa contratante, compreendam a força da marca e consigam captar todos os pontos de destaque para atingir exatamente os anseios do público.
Diversidade e especialização são conceitos opostos. Embora diversidade seja um ponto muito importante para as empresas em geral, quando se trata de fotografia profissional, esse não é o caso. Um fotógrafo que possui uma ou duas áreas de especialização poderá oferecer um trabalho muito mais consistente do que um fotógrafo que faz um pouco de tudo. Claro que isso não significa se fechar a novas técnicas, afinal o mercado está em constante evolução, mas significa que “atirar para todos os lados” pode desapontar, pois existe o risco de ter como resultado apenas o “arroz com feijão”.
A fotografia corporativa, e de Hospitality em especial, exige postura e conhecimento muito específicos. É preciso compreender o segmento, suas tendências, o que funciona e o que não funciona como linguagem e narrativa, perceber e entender os diferenciais de cada empresa do setor, entender o destino turístico no qual a empresa está inserida e como é o público que busca este determinado destino turístico e tipo de estabelecimento, seus valores e anseios, as experiências que busca ou que espera encontrar, etc.
Além disso é fundamental cumprir horários e entregar no prazo, é imprescindível entender que a equipe fotográfica deve respeitar a rotina e o andamento dos trabalhos internos do hotel. Não é aceitável, por conta de tirar fotos, incomodar hóspedes, interferir em seu descanso ou atividades de lazer. É importante também conhecer fundamentos de Marketing e, principalmente, de branding, para conseguir entregar um trabalho que atenda a todas as expectativas.
Temos que lembrar que, atualmente, quase todas as reservas são fechadas através de websites, apps, sites comparativos de preço ou envio de propaganda digital. Se as fotos não forem sensacionais, não irão despertar no cliente aquela vontade incontrolável de conhecer e desfrutar todas as experiências possíveis.
Suas fotos conseguem despertar esse sentimento?