COVID has hit the Hospitality & Tourism sector hard. It is now entering a new phase. More than resuming and recovering business, the Tourism Industry, and the hospitality industry in particular, will need to rebuild its relationship with the market.
A new blooming. A new beginning. Literally. Some new challenges and approaches will need to be adapted to.
One of the most important points is that digital platforms and media will be even more relevant in these new times to attract a consumer that has become even more digital. The investment in Communication will have to be more assertive and qualitative. And within Hotel Communication, well thought out and well executed Photography, with effective narrative appeal, that is, selling the right brand attributes in the right way, will be crucial within any marketing and sales campaign in this new phase.
Hotels that neglect this point in their communication mix will lag behind others that know how to invest and effectively curate their images.
Before the pandemic, professional photography accounted for about 60% of consumers' purchasing decisions. This percentage is expected to rise, as it will continue to be the most important factor for travelers and potential customers scanning blogs and OTAs for not just prices, but inspiration. The reason behind choosing one destination, one biome and one hotel rather than another: the expectation of getting an experience.
Portraying the exclusivity of a property and the experiences that can be had at a hotel involves art, technique, but also knowledge of psychology, storytelling, marketing, and branding. The image must emit emotion that creates a desire to be there.
Low-quality photos or photos that together sell a confusing, poor or emotionless narrative usually fail to express the brand, which brings no positive results to the hotelier's marketing efforts. In fact, they have just the opposite effect.
In Bravo! Photography, we have, as photographers and travelers, experience in photographing different architectures, biomes and cultures. We understand the photography needs of brands in the hospitality sector and are able to help such brands differentiate themselves from the competition, talk empathetically to their audiences and achieve success in their sales growth.
Hotelaria: um novo florescer
A COVID atingiu o setor de Hotelaria & Turismo com força. Agora inicia uma nova fase. Mais do que retomar e recuperar os negócios, a Indústria do Turismo, e a hotelaria em particular, precisará reconstruir seu relacionamento com o mercado.
Um novo florescer. Um recomeço. Literalmente. Pois será necessário se adaptar a alguns novos desafios e abordagens.
Um dos pontos mais importantes é que plataformas e mídias digitais serão ainda mais relevantes nesses novos tempos para atrair um consumidor que se tornou ainda mais digital.
O investimento em Comunicação terá que ser mais assertivo e qualitativo. E dentro da Comunicação do hotel, a Fotografia bem pensada e bem executada, com apelo narrativo eficaz, ou seja, vendendo da forma correta os atributos corretos da marca, será crucial dentro de qualquer campanha de marketing e vendas nessa nova fase.
Hotéis que negligenciarem esse ponto de seu mix de Comunicação largarão atrás de outros que souberem investir e fizerem uma curadoria eficaz de suas imagens.
Antes da pandemia a fotografia profissional respondia por cerca de 60% da decisão de compras dos consumidores. Esse percentual deve subir, pois seguirá sendo o fator mais importante para viajantes e clientes em potencial que fazem a varredura em blogs e OTAs em busca não apenas de preços, mas de inspiração. A razão por trás de escolherem por um destino, um bioma e um hotel e não por outro: a expectativa de obter uma experiência.
Retratar a exclusividade de um imóvel e as experiências que podem ser vivenciadas em um hotel envolve arte, técnica, mas também conhecimentos de psicologia, storytelling, marketing e branding. A imagem deve emitir emoção que crie um desejo de estar lá.
Fotos de baixa qualidade ou que em conjunto vendem uma narrativa confusa, pobre ou sem emoção, geralmente deixam de expressar a marca, o que não traz nenhum resultado positivo para os esforços de marketing do hoteleiro. Na verdade, possuem justamente o efeito contrário.
Na Bravo! Fotografia, temos, como fotógrafos e viajantes, experiência em fotografar diferentes arquiteturas, biomas e culturas. Compreendemos as necessidades da fotografia de marcas ligadas ao setor de hospitalidade e somos capazes de ajudar tais marcas a se diferenciar da concorrência, conversar de forma empática com seu público e alcançar sucesso em seu crescimento de vendas.
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